Samenwerking Transavia en PostNL voor reizigersgemak
Transavia is samen met PostNL in januari een pilot gestart voor een ophaal- en retourservice voor de bagage van klanten. Reizigers kunnen hun bagage thuis laten ophalen en na een reis hier weer laten bezorgen.
Doel van de samenwerking is volgens Transavia om de ergste bagagestress van klanten weg te nemen. De bezorger haalt de koffers thuis op en levert ze vervolgens af op het bagagedepot op Schiphol. Na de reis kan de klant zijn koffer op dit depot afleveren, waarna deze wordt thuisbezorgd.
Tijdens de bezorgpilot, die tot eind maart zal duren, wil Transavia onderzoeken wat de belangrijkste doelgroep voor de bezorgservice is. ‘Met deze proef willen we achterhalen of onze klanten hierop zitten te wachten. Zoals voor reizigers met ski’s, duikspullen, golftassen of andere grote stukken bagage’, licht de luchtvaartmaatschappij in een persbericht toe. De bezorgpilot zal tot eind maart duren.
Klantreis
Transavia is niet de eerste maatschappij die een samenwerking aangaat met PostNL voor een bezorgdienst. Corendon startte in 2017 ook een pilot met PostNL. Het Nederlandse postbedrijf vertelt dat ze met andere partners en airlines in gesprek zijn. ‘We zien dat de bagageservice goed aansluit bij het gemak voor de reiziger’, aldus een woordvoerder PostNL.